Gra „Kapitan Konopka na tropie” powstała z naszej miłości do Lądka-Zdroju w całej jego okazałej świetności i przy jego nielichych brakach, zrodziła się z naszej nieustannej gotowości do zabawy z wyobraźnią i poczuciem humoru.

Nasze miasteczko od dawna prosiło się o ten gest, zarówno pod względem jego architektonicznej i przestrzennej wyjątkowości, jak i z uwagi na niezwykłe jego dzieje, które śmiało uznać można za mikrokosmos historii Ziemi Kłodzkiej a może i Dolnego Śląska.

Podążając śladami kapitana Stanisława Konopki, spotkacie nie tylko splątany umysł psychopatycznego przestępcy Morawieckiego, ale poznacie również zakamarki Lądka-Zdroju, detale i artefakty, których zwyczajni turyści, a niejednokrotnie również mieszkańcy, nie mają okazji wychwycić.

Kanwa naszych podchodów powstała w oparciu o przygody kapitana Konopki, fikcyjnej postaci opisanej w powieści kryminalnej „Trupy w Kletnie” (CKiR 2018), której wiele scen rozgrywa się w Lądku-Zdroju. Opowieść literacka dzieje się w 1953 r., stąd i nasza gra przenosi nas – na miarę możliwości – w tamtą epokę. Stąd również Konopkanatropie.pl jest wyłącznie uzupełnieniem papierowej instrukcji gry, wirtualnym materiałem pomocniczym. Nie znajdziecie tutaj pełnych odpowiedzi na zagadki i zadania, o sukcesie lub porażce przekonać się możecie wyłącznie w finale tej podróży po Lądku-Zdroju.

Możemy wyruszać?
Aj! Jeszcze dwie chwile:
1. Wszelka zbieżność nazwisk z osobami żyjącymi jest przypadkowa.
2. Stosunek twórców gry do Rosjan, Związku Radzieckiego, Prusaków, Niemców i służb bezpieczeństwa PRL jest neutralny, a użyte w opowieści wyrażenia i oceny pozostają domniemaniem polskiej rzeczywistości opisanego okresu.